View PDF

 
Pressemeddelelse (Gallup Radio-Meter) 22. januar 2014
 
Lyttertal uge 3 (13. januar - 19. januar)
 
Eftertryk/citat må kun ske mod flg. kildeangivelse: "TNS Gallup Radio-Meter"
 
TNS Gallup måler hvert døgn på vegne af den danske radiobranche radio lytningen i Danmark ved hjælp af Radio metre
(PPM'er)*. Tallene i denne pressemeddelelse er opgivet for hele befolkningen (12 år og derover) svarende til 4.798.000
personer, og endvidere i målgruppen 12-50 år, svarende til 2.876.000 personer.
 
Hvor meget radio lytter danskerne til?
I uge 3 lyttede en gennemsnitsdansker på 12 år og derover i gennemsnit til de stationer, der er med i denne undersøgelse i
13 timer og 33 minutter, hvoraf 11 timer og 24 minutter fandt sted i perioden 06.00-18.00.
 
Målgruppe
12-50 år
Ugentlig
dækning
i 1.000
Ugentlig
dækning
i %
Share i %
DR P3 1.748 61,0 31,9
DR P4 Total1 1.301 45,4 23,8
NOVA 1.036 36,2 8,7
The Voice Total2 586 20,5 3,1
DR P7 Mix 428 14,9 4,9
Pop FM 317 11,1 0,9
Radio 100 310 10,8 2,2
DR P1 225 7,9 2,4
myRock Total 161 5,6 1,4
Radio Soft 147 5,1 0,7
Radio24syv 119 4,1 1,7
DR Mama 108 3,8 0,4
KLUBBEN 105 3,7 0,7
DR P2 Klassisk 96 3,3 0,9
       
Grupper      
       
Public Service6 2.342 81,7 67,1
DR Total3 2.336 81,5 65,4
Kommercielle stationer4 2.075 72,4 32,9
SBS Discovery Radio Total5 1.969 68,7 29,1
DRR7 481 16,8 3,8
Målgruppe
12 år+
Ugentlig
dækning
i 1.000
Ugentlig
dækning
i %
Share i %
DR P4 Total1 2.626 54,7 40,1
DR P3 2.279 47,5 19,8
NOVA 1.369 28,5 4,9
The Voice Total2 707 14,7 1,7
DR P1 642 13,4 6,9
DR P7 Mix 603 12,6 2,5
Pop FM 504 10,5 1,7
DR P2 Klassisk 469 9,8 3,0
Radio 100 358 7,5 1,1
Radio24syv 349 7,3 2,1
DR P5 285 5,9 2,1
Radio Soft 211 4,4 0,4
myRock Total 193 4,0 0,7
DR Mama 161 3,4 0,3
       
Grupper      
       
Public Service6 4.000 83,4 77,4
DR Total3 3.994 83,3 75,3
Kommercielle stationer4 3.025 63,0 22,6
SBS Discovery Radio Total5 2.805 58,5 19,9
DRR7 708 14,8 2,6
  Stationerne er sorteret efter ugentlig dækning i 1.000.
 
Nøgletalsforklaring:
Ugentlig dækning er antallet af personer, som har hørt radio uafbrudt i min. 5 minutter.
Ugentlig dækning i % er andelen af personer i målgruppen i procent, som har hørt radio uafbrudt i min. 5 minutter.
Share er stationens andel af lyttetiden i forhold til den samlede radiolytning i målgruppen.
 
* I uge 3 har i alt 840 personer deltaget i Radio-meter-systemet.
 
  1. P4 Bornholm, P4 Esbjerg, P4 Fyn, P4 København, P4 Midt & Vest, P4 Nordjylland, P4 Sjælland, P4 Syd, P4 Trekanten og P4 Østjylland
  2. The Voice Sjælland, The Voice Fyn, The Voice Århus, The Voice Trekanten, The Voice Nordjylland, The Voice Internet, The Voice DAB
  3. P1, P2 Klassisk, P3, P4 Total (note 1), P5, P6 Beat, DR Hit, DR Boogieradio, DR Jazz, DR Rock, DR Dansktop, DR R&B, DR Soft, DR Ramasjang, DR Nyheder, DR LB (AM)
  4. SBS Discovery Radio Total (note 5), KLUBBEN, Radio Klassisk, Radio Sydhavsøerne, Radio SLR, Radio Silkeborg, Silkeborg Guld, Radio Køge, Radio Globus
  5. NOVA, The Voice Total (note 2), Pop FM, Radio Soft, Radio 100, myRock Total, VLR, Radio Horsens Classic, Radio Viborg, Viborg Favorit FM, Pulz FM, Radio Skala, Go!FM, Radio ABC, Radio Alfa, Radio ABC Solo FM, Radio Mojn, Radio M!, Radio Skive, ANR, Radio Aura
  6. DR Total (note 3), Radio24syv
  7. Din Radio, Radio Køge, Radio SLR, Radio Sydhavsøerne, KLUBBEN, Diablo, Alfa Sydfyn, Globus, Globus Guld, S-FM Faaborg, Radio Als, Radio Alfa Silkeborg, Radio M Silkeborg, Radio Limfjord, Limfjord Plus, Radio Max, Radio Øst FM